ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK – Somos Lux vendégház
1. Szolgáltató adatai:
Szolgáltatás neve: Somos Lux Vendégház magánszálláshely és kiegészítő szolgáltatások
Székhely: 5000 Szolnok, Széchenyi krt. 6/B.
Üzemeltető: Göbölös Gergely
Adószám: 79667447-2-36
Bankszámla adatok:
Név: Göbölös Gergely
Bankszámlaszám: 11773456-02439835-00000000
IBAN: HU88 1177 3456 0243 9835 0000 0000
BIC/SWIFT kód: OTPVHUHB
Szolgáltatás címe: 3121 Somoskőújfalu, Köztársaság út 50.
Weboldal: https://somoslux.hu
E-mail: info@somoslux.hu
Telefonszám: +36 20 352 94 91
2. Általános szabályok:
(a) Jelen „Általános Szerződési Feltételek” – a továbbiakban: ÁSZF – szabályozza a szolgáltató által 3121 Somoskőújfalu, Köztársaság út 50.szám alatt üzemeltetett Somos Lux vendégház magánszálláshelynek és az ahhoz kapcsolódó, a szolgáltató által nyújtott/közvetített szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
(b) Jelen ÁSZF nem zárja ki speciális, vagy egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, akik a szolgáltató szolgáltatásai értékesítése érdekében a szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.
3. A szerződő fél:
(a) A szerződő fél a szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő és/vagy igénybe vevő a továbbiakban együttesen: vendég.
(b) A szolgáltató és a vendég a – feltételek teljesülése esetén – a szükség szerint a szolgáltatási megállapodás szerződő feleivé válnak – a továbbiakban együttesen: szerződő felek.
4. A szolgáltatási szerződés létrejötte, a foglalás menete, a foglalás módosítása:
(a) A vendég kizárólag a somoslux.hu weboldal foglalási rendszerén keresztül kérdezheti le a szabad helyeket vagy adhatja le foglalását, ezen rendszerben lévő kapacitás táblázat tartalmaz hiteles információkat. Telefonon, e-mailben vagy chaten nem áll módunkban foglalást fogadni vagy tájékoztatást adni a szabad helyekről, mivel ilyen formán nem biztosított a hiteles, valós idejű információk átadása. (Általános információkérés természetesen lehetséges szolgáltató elérhetőségein)
(b) A szolgáltatási szerződés a vendég által leadott megrendelés – foglalás – melyet a foglalási rendszer küld ki automatikusan a foglalás leadása után, majd a szolgáltató írásbeli visszaigazolásával jön létre és ezen írásbeli visszaigazolásra tekintettel, a megrendelés – foglalás – írásban létrejött szerződésnek minősül.
(c) A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés határozott időre szól.
(d) Abban az esetben, ha a vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, akkor is köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a szolgáltató részére megfizetni, a szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A vendég által a határozott időtartam lejárta előtt elhagyott szállást a szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
(e) A vendég a szolgáltatás meghosszabbítására csak akkor jogosult, ha ehhez a szolgáltató a szabad kapacitás függvényében legkésőbb a határozott időtartam lejártát megelőző napon írásban hozzájárul.
(f) A szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag a szerződő felek írásba foglalt együttes akaratával lehetséges.
5. A lemondási feltételek:
(a) A vendég (megrendelő) foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a szolgáltató felé az érkezés előtti 30. napig. Érkezés előtti 29-10. napig a foglalás értékének 50%-át Szolgáltató visszafizeti, érkezés előtti 10. naptól az érkezésig történt lemondás esetén nincsen mód a befizetett szállásdíj visszafizetésére.
(b) Vendégnek, a szabad helyek függvényében, az érkezés napját megelőző 10. napig lehetősége van 1 alkalommal díjmentesen módosítani foglalását. Ezzel együtt az esetlegesen felmerülő, eltérő foglalási időszakokból eredő díjkülönbözetet köteles megfizetni szolgáltató számára. Az érkezés napját megelőző 10. naptól módosításra nincs lehetőség, a módosítás csak új foglalás készítésével eszközölhető, az eredeti foglalás befizetett értékét Szolgáltatónak nem áll módjában visszafizetni (lásd a szerződés 5 (a) pontja).
6. A szolgáltató által alkalmazott árak:
(a) A vendégház érvényben lévő hivatalos árai kizárólag a weboldalon feltüntetett árak.
(b) A szolgáltató az árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon megváltoztatni, természetesen azzal, hogy ez nem vonatkozik azon árakra, amelyeket a szerződő fél foglalására már visszaigazolt.
(c) A szolgáltató az árak közlésekor köteles megjelölni az árak adótartalmának – így pl.: általános forgalmi adó, idegenforgalmi adó – jogszabály által meghatározott mértékét. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy jogszabályi változás esetén a többlet-terheket előzetes értesítés nélkül áthárítsa a szerződő félre és/vagy a vendégre.
(d) A szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is meghatározni.
(e) A szolgáltató vállalja, hogy az aktuális árait, extra szolgáltatásainak árait, kedvezményeit, és egyéb ajánlatait az általa működtetett weboldalon közzéteszi és rendszeresen frissíti.
7. A fizetés módja és annak garanciája:
(a) A szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a vendég számára küldött írásos visszaigazoláson. A vendég a tartózkodás időtartamára számított teljes végösszeget banki átutalással egyenlítheti ki. A banki átutaláshoz szükséges adatokat szolgáltató a visszaigazoló e-mailben küldi meg vendég számára a foglalás után.
A foglalás véglegesítéséhez vendég a teljes végösszeget, a díjbekérő e-mail megküldését követő 24 órán belül köteles banki átutalással megküldeni a szolgáltató részére. Foglalást csak 24 óráig áll módunkban tartani, ezen időszak alatt foglalása a foglalási naptárban függő státuszba kerül. 24 óra múltán, amennyiben a foglalás ellenértéke nem érkezik be szolgáltató bankszámlájára, a foglalás automatikusan törlődik.
Az idegenforgalmi adót és a kaució összege banki átutalással vagy a helyszínen, készpénzben is fizethető. Szolgáltató a visszaigazoló e-mailben feltünteti az IFA illetve a kaució díját is. Amennyiben a kaució felhasználására nem került sor, Szolgáltató köteles a kaució teljes összegét készpénzes fizetés esetén távozáskor készpénzben visszafizetni, banki átutalás esetén a távozást követő 24 órán belül Vendég számára maradéktalanul visszautalni.
8. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei:
Vendég tudomásul veszi, hogy a Somos Lux szálláshely maximálisan 7 személyt tud fogadni.
(a) Vendég a megrendelt és a szolgáltató által visszaigazolt szállást az érkezés napján 15:00-20.00 óráig foglalhatja el és az utolsó tartózkodási napon legkésőbb délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni. Amennyiben Vendég személyes kulcsátadást igényel, úgy mindenképpen köteles a telefonon előre egyeztetett időpontban késedelem nélkül érkezni. Egyéb esetben Szolgáltató telefonon áll Vendég rendelkezésére. A kulcsátadás ebben az esetben kulcsszéfben történik, amelynek nyitókódját Szolgáltató SMS-ben küldi meg Vendég számára a megadott telefonszámra.
(b) Abban az esetben, ha a vendég a szállást az érkezési napon a 8. pontban meghatározott időpont előtt kívánja elfoglalni, vagy a kijelentkezési határidőn túl is igénybe kívánja venni, azt a szabad kapacitás függvényében megteheti, amennyiben szolgáltató ezt előzetesen, írásban visszaigazolja számára.
(c) Szolgáltató nem teszi lehetővé háziállatok elszállásolását, behozatalát.
(d) Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:
a) Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott ingatlant, illetve a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok biztosítására szolgáló helyiségeket.
b) Vendég a szálláshely házirendjét megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba.
c) Vendég nem tartja be a szálláshely biztonsági szabályzatát – pl.: tiltott helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba.
d) Vendég kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít. Önmagát ellátni nem képes vendég szintén nem veheti igénybe a szálláshely szolgáltatásait.
e) Vendég a Szolgáltató által igényelt fizetési garanciavállalási kötelezettségét a szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
f) Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis major” miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
(g) Vendég a Somos Lux szálláshely összes helyiségét, eszközét, szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
(h) Vendég számára a birtok területére további vendég, vendégek meghívása, szerződő félen és/vagy vendégeken kívül kifejezetten tilos.
9. A szolgáltatások biztosítása:
(a) Amennyiben a szolgáltató saját hibájából – különösen: túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák – nem tudja biztosítani a megrendelt szolgáltatásokat, köteles a vendéget írásban értesíteni, valamint részére haladéktalanul visszatéríteni a teljes befizetett összeget. Kártérítési kötelezettsége szolgáltatónak ebben az esetben nincs.
(b) Szolgáltató a honlapon és egyéb anyagaiban garanciát vállal a szálláshelyre, melyek a következők: 1. Fotó és videó garancia (a szálláshelyről készült képi anyagok garantáltan a szálláshelyről készültek és a valóságot tükrözik), 2. Leírás garancia (a szálláshelyet ismertető szövegek garantáltan a valóságot írják le, azok nem állítanak valótlant, nem tűntetik fel jobb színben a szállást a valóságosnál), 3. Tisztaság garancia (Vendég minden esetben garantáltan tiszta ágyneműt és makulátlanul takarított, fertőtlenített helyiségeket vesz át).
Szolgáltató és vendég az érkezéskor közösen győződik meg arról, hogy a szálláshely a fenti 3 kritériumnak megfelel-e. Ezt követően írásban nyilatkoznak a felek az állapotról, egyúttal a szálláshelyen található eszközök leltára is átadásra kerül a vendég számára.
Amennyiben bármelyik, garanciában foglaltalt kritérium nem teljesül, szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni annak kijavításáról, ha ez nem áll módjában, akkor a szálláshelyet köteles Vendég számára rendelkezésre bocsájtani a lefoglalt időre, ezzel együtt aznap visszautalni számára a teljes befizetett részvételi díjat.
10. A vendég jogai:
(a) A szerződés értelmében a vendég jogosult a szálláshely azon létesítményeinek használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek a speciális feltételek hatálya alá. (b) Vendég a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy a helyszínen szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt a panasz beérkezését követő 24 órán belül kivizsgálja és arra a vendégnek érdemi választ ad.
(c) Vendégnek érkezéskor jogában áll (és egyben kötelessége is) meggyőződni az adott körülményekről, hogy a szolgáltató által vállalt garancia feltételei teljesülnek-e. Amennyiben bármelyik pont nem teljesül, úgy kérheti annak haladéktalan kijavítását, és ha ezt szolgáltató nem tudja, vagy nem akarja megtenni, akkor jogában áll a garancia érvényesítése, azaz a szállás elfoglalására és a teljes részvételi díj visszakérése.
11. A vendég kötelezettségei:
(a) Vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szerződésben meghatározott módon és időpontig a szolgáltató részére kiegyenlíteni.
(b) Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szállásadónál és minden szükséges adatot a tulajdonos rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
(c) Vendégnek kötelessége érkezéskor meggyőződni arról, hogy a körülmények, szolgáltatások megfelelnek-e a megelégedettségi garanciában vállaltaknak. Vendég köteles erről nyilatkozni még ezt megelőzően, hogy szolgáltató az átadás után elhagyja a szálláshely területét. A szálláshely átvétele után, utólagos reklamációt ezzel kapcsolatban szolgáltató nem tud elfogadni, ilyen esetben a meghirdetett garancia nem érvényesíthető.
(d) amennyiben bármilyen eszköz a tartózkodás alatt meghibásodik, úgy -amennyiben vendég igényli annak javítását – vendég köteles azt haladéktalanul jelezni szolgáltató felé és kérni annak javítását, utólagos reklamációt ezzel kapcsolatban szolgáltató nem tud elfogadni.
12. A vendég kártérítési felelőssége:
(a) Vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a szolgáltató, vagy harmadik személy elszenved a vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak. A házban található berendezések, eszközök állapotáról, működéséről és az egyéb értéktárgyakról minden érkezéskor, dátummal ellátott dokumentáció (leltár) készül.
A berendezések, eszközök, felszerelések listáját és kártérítési díját a jelen szerződés 1. Melléklete tartalmazza.
(b) Amennyiben vendég igénybe kívánja venni a szálláshoz biztosított 2 db elektromos kerékpárt, akkor kerékpáronként 50.000 Ft kauciót köteles fizetni, valamin köteles helytállni a kerékpárokban a nem rendeltetésszerű használat által okozott károkért. Vendégnek kötelessége a kerékpáron esett károkat 24 órán belül jelentenie Szolgáltató felé. A kerékpár használatból eredő kopása és elhasználódása a szolgáltató megítélése alá esik, vitás esetekben független szakértő bevonásával. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a saját belátása szerint beszedje a normális kopáson felül okozott károk költségeit. Rendeltetésszerű használat mellett történő meghibásodásért vendég nem tartozik kártérítési felelősséggel. Harmadik fél által okozott károk, javítások költségei a vendéget terhelik.
(c) Vendég felelősséggel tartozik továbbá a kerékpárok elvesztése/lopása esetén.
A kerékpár elvesztése vagy lopása esetén a Vendég köteles ezt a Szolgáltató felé 24 órán belül jelenteni. Vendégnek át kell adnia a kerékpár kulcsait, és a Szolgáltatóval közösen rendőrségi feljelentést kell tennie. Amennyiben a kerékpár nem kerül meg 10 munkanapon belül, Vendég kártérítést fizet, amelynek mértékét jelen szerződés 1. Melléklete tartalmazza.
Ha a Vendég nem, vagy nem időben jelenti a kerékpár elvesztését vagy lopását, vagy, ha a Vendég nem tudja átadni a kerékpár kulcsait a Szolgáltató részére, akkor a 1. Mellékletben meghatározott Kártérítési díjat kell a Vendégnek kifizetnie.
Annak érdekében, hogy megakadályozzák az olyan eseményeket, mint a veszteség, a lopás és a sérülés, a kerékpárt minden esetben a lánczárral egy rögzített tárgyhoz kell zárni.
Ha a kerékpárt nem zárták le és káresemény történik, beleértve a vandalizmust, az elvesztést vagy a lopást, a Vendég gondatlansági pótdíjat fizet. Ez az összeg kártérítési összeg felett lesz, melyet a 1. Melléklet tartalmaz.
Ha sikerül visszaszerezni egy elveszett vagy ellopott kerékpárt, a kártérítési összeget a Vendég számára a Szolgáltató jóváírja. A végső jóváírandó összeg a kerékpár állapota és egyéb költségek alapján határozza meg a Szolgáltató.
Ha a kerékpár részei hiányoznak, vagy ellopják, Szolgáltató jogosult a kártérítési összeg mértékéig megfizettetni azt a Vendéggel. Az alkatrészek pontos költség listája elkérhető a Szolgáltatótól.
Ha a kerékpárt az önkormányzat távolította el (pl. gondatlan parkolás miatt), a Vendégnek három napja van, hogy visszaszerezze. Az önkormányzat költségei a Vendéget terhelik. Amennyiben a Vendég helyett a Szolgáltató szerzi vissza a kerékpárt az önkormányzattól, úgy Szolgáltató a visszaszerzési díjon felül gondatlansági költséget számít fel a Vendéggel szemben.
13. A szolgáltató jogai:
Amennyiben a vendég a megrendelt szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének felszólításra sem tesz eleget, de a szálláshelyen megjelenik, Szolgáltatónak joga van a szolgáltatást megtagadni és a befizetett szállásdíjat az 5. pontban rögzített Lemondási feltételek szerint megtartani.
14. A szolgáltató kötelezettségei:
(a) A szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások és szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.
(b) A szolgáltató köteles a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a problémát kezelni.
15. A szolgáltató kártérítési felelőssége:
(a) A szolgáltató felelősséget vállal minden olyan a vendéget ért kárért, amely a szállás területén belül, a szolgáltató hibájából következett be.
(b) A szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.
(c) A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a birtokon belül kijelöljön olyan helye(ke)t ahová a vendég nem léphet be. A szolgáltató köteles az ilyen helyeket jól láthatóan megjelölni. A szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a vendéget, vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a vendég nem léphet be.
(d) A szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a kár bekövetkezését követően a szükséges adatokkal azonnal jelenti a szolgáltatónál.
(e) A szolgáltató felelőssége nem terjed ki a szerződő fél csomagjaira és azok tartalmára érkezés és elutazás alkalmával, ki és berakodáskor, továbbá a szálláshelyre és onnan történő szállítás során.
(f) A szolgáltató kártérítési felelősségének mértéke a szerződés szerinti napi szállásdíj összegének legfeljebb ötszöröse.
16. Titoktartás:
(a) A szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a vendég a szolgáltató tudomására hozta – a szerződő fél vonatkozó belső szabályai szerint eljárni.
17. Vis maior:
(a) Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, járvány stb.) amely felett a sem a szolgáltató, sem a vendég, vagy a szerződő fél nem bír ellenőrzéssel – vis maior – bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
18. A szerződő felek jogviszonyában alkalmazandó jog és az eljáró bíróság:
(a) A szerződő felek közötti jogviszonyra a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013. évi V. törvény – rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
(b) A szerződéssel kapcsolatos vitás kérdésekkel kapcsolatos peres eljárás lefolytatására a szerződő felek az Váci Városi Bíróság alávetésen alapuló kizárólagos illetékességét, ennek hatásköre hiányában a Pest Megyei Bíróság alávetésen alapuló kizárólagos illetékességét kötik ki.
Kiegészítés:
1. A Szolgáltató weboldalán elérhető szolgáltatások használatával a Felhasználó elfogadja az itt felsorolt feltételeket.
2. A Szolgáltató minden ésszerű erőfeszítést megtett annak biztosítására, hogy a weboldalon közölt minden információ pontos legyen a feltöltése időpontjában. Ennek ellenére a Szolgáltató sem kifejezetten, sem ráutaló módon nem vállal felelősséget, illetve szavatosságot a weboldalon keresztül nyújtott információkért, és fenntartja a jogot arra, hogy értesítés nélkül azon bármikor változtatásokat és javításokat hajtson végre, illetve a weboldalt vagy az azon közölt információkat részben vagy egészben megszüntesse.
3. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalon előforduló semmilyen pontatlanságért vagy hiányosságért. Az árajánlatok jogilag nem kötelező érvényűek, és semmilyen formában nem jelentenek kötelezettséget a Szolgáltató számára. A weboldalon található információkon alapuló bármilyen döntés a Felhasználó saját felelőssége.
4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalhoz, illetve az ott található bármilyen információhoz való hozzáférésből, illetve annak elmaradásából vagy ezek felhasználásából származó semmiféle veszteségért vagy kárért.
5. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan, harmadik fél által létrehozott, továbbított, tárolt, hozzáférhetővé tett, vagy publikált tartalmakért, amelyekhez a Szolgáltató weboldala kapcsolódik, vagy amelyekre a weboldal hivatkozik.
6. A Szolgáltató nem garantálja, hogy a weboldalhoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel azokért az esetlegesen bekövetkező károkért, veszteségekért, költségekért, amelyek a weboldal használatából, annak használatra képtelen állapotából, nem megfelelő működéséből, üzemzavarából, az adatok bárki által történő illetéktelen megváltoztatásából keletkeznek, illetve amelyek az információtovábbítási késedelemből, számítógépes vírusból, vonal- vagy rendszerhibából, szerverleállásból vagy más hasonló okból származnak.
7. A Szolgáltató – a vevői, partnerei és egyéb ügyfelei személyére, adataira, a fennálló üzleti kapcsolataira vonatkozó valamennyi információt üzleti titokként kezeli. Az üzleti titokként történő kezelés alól csak az érintett adatszolgáltató adhat felmentést. A Szolgáltató az interneten keresztül hozzá eljuttatott valamennyi adatot ugyanolyan védelemmel kezeli, mintha azokat egyéb úton bocsátották volna rendelkezésére.
8. Szerzői jog 8.1. A Szolgáltató weboldala, az azon található minden képi, hang és szöveges tartalom és azok elrendezése, különösen nevek, logók illetve grafikák, tájékoztatók, elemzések és egyéb információs anyagok szerzői jogi oltalom alatt állnak. 8.2. A weboldal tartalma egészének, vagy részeinek bármilyen formában felhasználása különösen reprodukálása, átruházása, terjesztése, átdolgozása, vagy tárolása, a személyes használaton túl kizárólag a Szolgáltató kifejezett erre vonatkozó írásos engedélyével lehetséges. 8.3. A weboldal teljes tartalma a Szolgáltató tulajdona, illetve rendelkezése alatt áll. A weboldal tartalma szerzői jogi védelem alatt áll. Amennyiben a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény másként nem rendelkezik, a weboldal egyetlen része sem másolható vagy publikálható a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül. 8.4. Személyes használat körében a weboldal tartalmának vagy kivonatainak számítógépen tárolása, illetve kinyomtatása a felhasználó részére megengedett. 8.5. A weboldalra feltöltött vagy Szolgáltatóhoz küldött üzenetek tartalmáért és a benne foglalt információk valóságtartalmáért és pontosságáért egyedül a küldő felel. A weboldal a látogatóknak nyújtott szolgáltatás. A Szolgáltató fenntartja a jogot a weboldal tartalmának indoklás és értesítés nélküli bármely időpontban történő módosítására vagy kiegészítésére. 8.6. A Szolgáltató fentiekben részletezett feltételeitől eltérő vagy azokat sértő weboldal-használat szerzői jogi, polgári jogi és büntetőjogi következményekkel járhat. A Szolgáltató minden tudomására jutott jogsértéssel szemben fellép.
9. Amennyiben a hatályos jogszabályok szerint a jogi nyilatkozat bármely feltétele érvénytelennek minősülne, az nem érinti a többi feltétel érvényességét.